tisdag 12 juli 2011

Törstig

När vi kom från dagens kalas mot kväll till idag började det ösregna precis när vi kommit in genom dörren. Fixarn och jag började gemensamt att göra vardagssysslor (!) dammsugning och plocka ur diskmaskin osv. Tigern placerades framför bolibompa. När Fixarn dammsög ovanvåningen gjorde jag ett snabbt toalettbesök och vips så var sonen försvunnen från Tvn. Jag återfann honom liggande på magen ute på trädäcket i regnet lapandes regnvatten. En syn som jag önskar jag fick förevigat på ett foto men ögonblicket var allt för snabbt förbi. Han fortsatte med att fara ikring barfota i finkläder i våtan en stund till medans jag studerar honom utan att han sett mej. Han avslutar med att göra en tur i sandlådan och garnerar de blöta kläderna med sand likt en chokladboll. Söta lilla Tigern så go och så glad i "batten" som han själv säger om allt som är flytande!

1 kommentar:

  1. Söting!! Tänka sig va mycket de ska lära sig och uppleva!! Och Batten är ju en kulig grej!!
    Puss och kram

    SvaraRadera