onsdag 29 juni 2011

Heelt sjukt

Idag ringde försäkringskassan upp mej och informerade om att jag tydligen inte skyddat min sjukpenninggrundande inkomst, SGI, inför min kommande föräldraledighet. Jag håller f-n på att slå knut på mej själv för att uppfylla alla regler som finns kring detta. Jag har anmält mej som arbetsökande i väntan på tentaresultat, fyllt i papper hit och papper dit, skickat arbetsgivarintyg och verkligen gjort allt som står i min makt, trodde jag.....Damen som ringde informerade mej att de samkört med CSN och jag hade tydligen bara haft studiestöd fram till 5 juni trots att termin varade till den 12. Jag ringde upp CSN och detta stämde ju naturligtvis. Hur är det möjligt??? Jag ansökte ju om studiestöd för hela terminen i början av året och hur i hela världen kan det då bli så här? Jo terminen varade 21 v och inte 20 v som är vad max beviljas fr CSN för heltidsstudier. Så nu ska jag reda ut detta, ringa, stå i telefonkö, diskutera och förklara och troligtvis få ett "-Så är våra regler" tillsvars.
I hate!!!!

1 kommentar:

  1. Åh neeeeeeeeeej. Fy vad trist! Byråkrati-Sverige i ett underbart nötskal...

    SvaraRadera