måndag 20 juni 2011

Jag älskar....

...verkligen mitt nya kök och den nya maskinparken med diskmaskin, varmluftsugn och induktionshäll och inte minst de generösa arbetsytorna. Jag njuter så när jag lagar mat. I fredagskväll kom fondtapeten upp och igår sålde jag mina gamla ekmöbler som jag ropade in på auktion i Nora för ca 10 år sen(måste erkänna att det var lite sorgset att skiljas från dem så jag valde att låta mannen sköta försäljningen medans jag nattade Tigern). Ut med det mörka tunga och in med nytt ljust vitt som vi varit och inhandlat hos Ingvar!

Förra veckan fick jag hjälp utav Godistanten med att måla om vardagsrummet- den chokladbruna väggen ersattes av samma ljust grårosalila som i köket och den beiga byttes ut mot en grånyans. Nu ska det även inredas i detta rum som just nu känns lite tomt och kalt. Har varit på matt-och gardinjakt idag och ska ta med ett smakråd imorgon för bedömning av en stor matta.

4 kommentarer:

  1. Kan man få se lite bilder på ditt nya kök? Själv håller jag på med ett nytt badrum på 10kvm. Kram från Lita

    SvaraRadera
  2. Jo Lita jag tänkte vänta till sockeln och lister är uppe med det kanske dröjer så det kommer nog strax bilder fast det inte är helfärdigt, om det nu blir det. Badrum på 10 kvm, bor du kvar på kosia?

    SvaraRadera
  3. Och elvispen - elvispen! Så fiiiiiiiin! Måste nog ha en egen tror jag!

    SvaraRadera
  4. Hej igen. Jag bor kvar på Kosia. Titta gärna in på www.erlebach.se så finns det lite att läsa. Kram...

    SvaraRadera