torsdag 30 september 2010

Jag blir så irri....

...när folk på bussen, som jag nyttjar för att ta mej till universitetet, lägger en väska i sätet brevid sig när bussen oftast är nästintill full. När man då kommer på får man snällt fråga om det är ok att sitta där, vilket det borde vara då de troligtvis inte betalt för två platser. Idag när jag kom på frågade jag snällt en tjej om plats, och får svaret att hon just smörjt in sina händer och kan därmed inte flytta sina saker. Andra varianter på att få dubbelsätet för sig själv är att belamra det med saker, sätta hörlurar i öronen och sen låtsas sova. Fattar folk verkligen inte att när det börjar blir fullt, tar man upp väskan i knäet eller ställer den på golvet???

4 kommentarer:

  1. Jo, det fattar dom, men om dom är som jag, så hoppas dom in i det sista att om dom bara låtsas sova och har väskan på sätet innanför så kanske dom slipper ha en främmande människa med främmande baciller bredvid sig. För man vet ju aldrig, om det är en trevlig Fru M eller en otrevlig Fru/Fröken/Herr Okänd som kommer och slår sig ned på den där lediga platsen bredvid en...

    SvaraRadera
  2. Men hallå.....
    Om man är så himla rädd för baciller, ta egen bil...
    Puss och kram Lilla jag

    SvaraRadera
  3. Lilla jag: Det gör jag. Nu. Men DÅ, när jag åkte buss mycket så var jag ensamstående student och att äga en bil var liksom out of the question!

    SvaraRadera
  4. Detta är ju svenskar i ett nötskal! Kommer man längre söderut i världen så kan man både sitta bredvid och tro det eller ej prata med främmande människor!

    SvaraRadera