fredag 3 september 2010

Det bästa av två världar

Så då var man igång i plugget igen! Härligt. Två dagar plugg, en dag ledigt, en dag plugg och tre ledigt. Inte så tokig start. Jag trivs med det här livet, att kunna utbilda mej samtidigt som jag får lite mer tid för Bebben än om jag hade arbetat. Jag läser beskattningsrätt vilket jag anser vara väldigt intressant. Konstigt nog längtar jag nästan lite till nästa föreläsning. Jag hade för avsikt att läsa en kurs i statistik utöver men har övervägt detta idag och efter kontakt med studievägledare så bestämde jag mej att avstå denna. Jag anser inte den vara viktig för det yrket jag har tänkt mej och kan jag dessutom få ut en ekonomiexamen i företagsekonomi ändå tycker jag det är bättre att läsa kurser jag kan ha nytta utav i framtiden. Nackdelen med det hela är att jag inte blir helt klar till nästa sommar. Men men, allt har sin tid. Tiden med Bebben kommer inte igen, snart är han stor och vill inte umgås med sin mamma längre. Jag kan tillägga att han har börjat att gå nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar