onsdag 15 september 2010

Mera glass

Idag hade jag turen att få vetskapen om ett litet familjeföretag som tillverkar och säljer glass och fina chokladpraliner i universitetstaden. Så när jag och min trevliga studiekamrat avnjutit en lunch på stan avslutade vi med en kula hemgjord, italiensk (jag tycker visserligen att den är svensk i högsta grad) stracciatella. Mycket gott, vilket gör att den platsar på glasstoppen, en klar fjärde plats. Dessutom kan jag tänka mej att den är ännu godare om man inte är proppmätt som jag var idag. En klar fördel med denna glass, som är tillverkad av naturliga närproducerade ingredienser, är att den har en fetthalt på endast 6%, hur det nu går till?

1. Hjortkvarnsglass

2. Sia Glace Nougat CHOCOLAT

3. Neerings glass

4. Carli glass

5. Lejonet och björnen

6. Ben & Jerry

7. Ottoglass

8. Klings, Stjärnstrut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar