tisdag 30 november 2010

Back on track, för ett tag

Precis som tidigare år gör jag även i år ett lite gästspel som kock och servitris hos Faster Bi i december månad. Faster Bi driver ett värdshus som serverar ett traditionellt julbord, inte överdrivet stort, men med några för mej annorlunda inslag. Varje år brukar hon hitta något nytt som faller gästerna i smak. I förrfjol var det havtornsmarinerat rökt vildsvin som blev min favvo. Nyheten för i år är kallrökt tonfisk vilket jag ser framemot att för smaka på fredag då det är premiär för mej. I år tyckte jag att det skulle serveras hemmagjord efterrätt, så jag har varit där och bakat schweizernötkakor. Mmmmm mycket gott kommer det bli, men jag ska bara ta lite av varje av de verkligt goda sorterna. Dessutom så går man en hel del vilket kommer att gynna Parispromenaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar