måndag 8 november 2010

Inspirerad

Vanligtvis äter jag precis det som faller mej in och det som jag är sugen på. Det jag däremot brukar tänka på när jag köper livsmedel är att köpa råvaror som inte är allt för kemiska ex. margarin och jag undviker sånt med lång hållbarhet såsom matgrädde. Nu har jag ju umgåtts med Fröken Energisk ett par dar och varje gång man gör det får man lite dåligt samvete för att man inte tänker mer på vad man stoppar i sig. Varje gång vi ses blir jag inspirerad att börja ett nyttigare liv vilket jag glömt efter en vecka ungefär. Nu har vi kommit på den briljanta idén att hon ska peppa med veckobrev för att det ska bli lite svårare att glömma att leva bra. Men i skrivande stund är vi på hemväg från södern och hur många vägkrogar serverar egentligen något som är bra mat?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar