söndag 9 januari 2011

Dax för vardag, även för min lilla tiger

I morgon ska min lilla tiger börja på förskolan. Oj vad tiden går fort. Det brukar jämt vara lätt att natta honom men ikväll var det som att han kände på sig att det är dax för något nytt i livet. Tillslut fick jag ligga bredvid honom tills han somnade. När jag låg där och låtsassov tänkte jag tillbaka hur pirrigt det kändes och hur svårt det var att somna sista kvällen på sommarloven. Inte för jag vet om han förstår vad det är som ska ske men något speciellt var det allt ikväll.

1 kommentar:

  1. Hoppas allt gått bra med dagisstarten! Mitt mammahjärta blödde i flera veckor innan det var dags att lämna storbror och om ett tag är det lillasysters tur.
    Storebror älskar dock sitt dagis och det gör gott i mig som mamma. Hoppas ni också får en bra förskoletid!
    Kram på dig,
    Lenita

    SvaraRadera