onsdag 2 mars 2011

Släng er i väggen Empoli!

Jag är inte så förtjust i pizza(iaf inte såna som finns inom en mils radie) men det händer trots allt att jag äter det ibland. Här i stan finns bara pizzerior som gör feta, flottiga pizzor som dryper i fett. Ingen som gör stenugnsbakade med riktig mozzarella vilket kan vara riktigt gott. Jag kan tycka att en fryspizza från Ica kan vara minst lika god och kostar mindre än hälften. Sist jag handlade och det fanns erbjudande på fryspizza åkte det med två i vagnen och hem i frysen där de legat tills för ca en timme sen. Då gräddade jag av en efter att blivit otroligt hungrig av att titta på Sverige mästerkock. Det var en, för mej, ny sort från Dr. Oetker och den var verkligen superduper god.En av de godaste pizzor jag ätit inkl. de som ätits på restaurang. Krispigt god botten, mozzarella, körsbärstomater och pesto. Min nya favvo då det gäller snabbmat som jag verkligen kan rekommendera!

2 kommentarer:

  1. Ingen banan?! Ingen bearnaise?! Inga champinjoner eller skinka?!

    SvaraRadera
  2. Åhh, vad bra! Jag håller VERKLIGEN med dig ang pizzeriorna i stan, helt hopplösa, samma samma på alla kött och fett. Denna pizza ska jag verkligen prova, TACK för tipset!!!
    /Pia

    SvaraRadera