söndag 27 mars 2011

Ursäkta....

...men är det inte inte bättre att tänka lite klimatsmart varje dag än en gång, en timme om året? Jag anser visserligen att manifestationen, "Earth hour" görs för en bra sak men själv släckte jag inte ned mer än vanligt. Jag försöker hjälpa till på andra sätt exv. genom att inte köpa bärkassar till mat(om jag bara kom ihåg de de är kraftigare kassarna varje gång jag ska till ICA), undvika att få småpåsar som bara slängs bort då jag gör andra inköp, och andra liknande smågrejor samt till viss del använda närproducerade matvaror. Jag tycker även det är rätt smartigt med barnloppisar och bytesmarknader så länge som prylarna är fräscha. För varför måste det vara ett par nya gummistövlar, skridskor, skidor etc. varje år som ev. används ett fåtal gånger och för att nästa säsong vara för små.....?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar