måndag 16 januari 2012

Leksaker och kapade datorer

Fixarn leker med sin nya leksak, en ny tv. En platt, vi var väl sist i Sverige med en sån. Just nu konstaterade han att han var lite besviken att det inte var någon webbläsare i den, men det är så mycket finneser så det räcker gott och väl tycker jag. Härom kvällen kapade han min dator via tvn och lyssnade på musik från den, datorn alltså. Nu tittar han på youtub i tvn. Innan i dag visade han mej att man kunde se på Svtplay om man kopplade in mobilen i tvn???? Det är en hel vetenskap att få igång och ska man sen titta på en dvd eller på comhemboxen måste man i det närmsta vara professor. Tänk på den gamla goda tiden då det fanns två kanaler som man bytte framme på tvn och skulle man se på video tryckte man i bandet och sen på play. Nu e det knappt man vet vilken dosa som hör till vilken apparat. Sen ska vi inte tala om ormboet med sladdar.....

Låter det lite negativt beror den mest på min okunskap och att jag blir så frusterad när Tigern säger - Jag vill titta på Blixten, jag kliar mig i huvudet börjar trycka på diverse knappar och konstaterar att mamma kan inte.... Men jag ska nog se till att lära mej det oxå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar