fredag 27 januari 2012

På tapetjakt

Nu tar rummen uppå form. Snart e det dax att slutföra med ytskikt. Jag tänker att det ska vara ganska neutralt så vi kan känna oss för vem som ska bo i vilket rum. Det rum som ska bli Tigerns till att börja med ska vara få en fondvägg med marina stjärnor på antikvit botten. Resten av väggarna ska oxå bli ljusa. Denna tapet blev jag förtjust i innan grunden till bygget var lagd och jag tycker fortfarande att det ska vara den, vilket känns som ett gott tecken. Det andra rummet är ju lite mindre och ska vara gästrum tills Lo behöver ett eget rum. Hit har jag oxå tänkt neutralt, tills i fredags då jag bläddrade i en tapetkarta med stripes.... och där var den. DEN ska jag ha, en vackert röd med smala ränder i vitt och silver. Inte alls neutral men så fin och dessvärre ganska dyr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar