måndag 26 juli 2010

Ikeakök

Jag planerar vårt nya kök i Ikeas ritprogram, kul, tidkrävande och krångligt. Jag önskar att vi ska ha en gasspis, en dubbelugn med varmluft och en diskmaskin. Sen ska jag strida för att slippa överskåp även om Fixarns pappa tycker det är helt galet,"Inga överskåp????"-säger han som är av den gamla enkelriktade typen då det gäller snickerier.
Vidare hade helt klart för mej att jag ville ha "Duvbo", grå, spårfrästa luckor men nu börjar jag tveka lite. Nu lutar det mer åt att det blir vita luckor. Hrm..tråkiga vita luckor.... eller? Träfärgade blir det inte iaf, så då kan jag utesluta en del och inte svarta, röda, gröna eller orangea heller. Med andra ord så var det bara vita kvar och beiga och grå. Idag tycker jag "Lidingöluckan" är snyggast, igår var det "Ståt". Jaja jag har ju tid på mej att ändra mej. Ännu är det inga väggar uppe.

2 kommentarer:

  1. Vi har också kollat på Duvbo!

    SvaraRadera
  2. Hej! Det där känner jag igen, sådär höll vi oxå på... Men vill du kolla in Lidingö, är du välkommen till oss :-)
    /Fam Lundin

    SvaraRadera