torsdag 1 juli 2010

Ros (och lite ris) till kommun

För ett par veckor sen var det ett inlägg i vår lilla dagstidning om hur populärt det är att bo i olika kommuner. Det var tydligen en undersökning som gjorts för att lista detta. Vår kommun hamnade enligt lista väääääälllldigt långt ner. Eftersom jag bott i några andra kommuner har jag oxå något att jämföra med. Jag tycker vår kommun är toppen. Det finns fina parker med lekplatser som sköts ordentligt, badplatser, det ordnas jippon av olika slag, öppna förskolor, badhus och ishall. Visst utbudet av affärer är kanske inte så stort och jag har inte så stor koll på vad som finns att göra för tonåringar, men jag tycker att vi ska vara tacksamma för det vi har och inte klaga på att det inte händer något, för det gör det.

Däremot kanske kommunen ska läsa på lite i lagboken om det här med offentlig upphandling, för det kapitlet har kommungubbarna nog inte läst, inte med glasögonen på iallafall

Utöver detta kan man ju bli lite mörkrädd när man i tidningen läser vad kommun lagt ut på att bygga en ny brygga ute vid en av öarna.........

2 kommentarer:

  1. Eeehhh...har du inte glömt något? Grannarna, de fantastiska grannarna i den här kommunen måste ju vara ett stort plus ; )

    SvaraRadera
  2. jo men visst,grannarna, tänkte inte på det

    SvaraRadera