tisdag 4 september 2012

Har de inget bättre för sig?

För snart två veckor sedan mailade jag min handläggare vid arbetsförmedlingen och skrev utförligt vilka ansträngningar i jobbsökande jag gjort sedan vi sågs samt att jag fått ett arbete med start i halva september. Jag önskade en återkoppling då hon läst mailet. Eftersom denna uteblev (hon har ff inte svarat)  ringde jag istället kundtjänst för att försäkra mej om att inte bli avstängd från A-kassan eftersom jag hade ett sista datum för rapportering. I fredags kom det en platsanvisning med ett brev om att de ansåg en utannonserad tjänsten var lämplig för mej att söka. Sista ansökningsdag är samma vecka som jag ska börja mitt nya jobb. Jag mailade då den som underteckat brevet och frågade om hon var min nya handläggare och och bifogde mailet som jag inte fått svar på. Igår ringde hon upp mej och förklarade att brevet hade hon skickat ut bara för att jag skulle veta att denna tjänst fanns att söka. HUR tänker de? Ska jag lägga energi på att söka ett jobb där rekryteringen inte påbörjas innan jag har börjat jobba? Brevet kom hem i postlådan, kuvert, porto, underskrivet och tre A4. NÄ lägg skattepengarna på något viktigare.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar