onsdag 5 september 2012

Ur en ettåringes dagbok

Vakna, drar mamma lite i håret, kollar om brosan är vaken, kasar ur sängen, går på pottan, klär på mej,dricker välling(om jag inte har gjort det på sennatten), tigger lite smörgås men äter bara pålägget, kletar ut resten av mackan på matstolen, tar en tur på Nalle Puh-bilen, drar fram alla mössor och vantar, kryper upp och ned för soffan några gånger, klättrar lite på brosan som ser bolibompa, följer brosan till förskolan, handlar och säger hej till alla på ICA Maxi, äter lite frukt, hänger på öppna förskolan och åker rutchkana omochom igen, hem,  lunch (äter bara om jag får tallriken själv och ingen matar mej), kletar lite mat i det lilla hår jag har, pottan och sedan sover jag 1½ timme. Eftermiddagen börjar med att hämta storebror, sen är det mellis, lek med ev. kompis, lego eller i sandlådan (idag hittade jag kattbajs som jag klämde lite på), kör altantrappan upp och ned några gånger, sätter mej i ett vattenfyllt flak på trehjulingen, sen är det dax att börja med maten, jag brukar hjälpa till med att ta fram alla plastbunkar och strö ut dem över golvet, sen brukar jag stå och gnälla lite vid mammas ben, sen äter vi igen, samma klet som tidigare måltider, pottan, badet, kör soffan några gånger till, börjar bli trött, tandborsten, sängen, välling och GOD NATT!

1 kommentar: