lördag 25 december 2010

På väg mot Paris

Jag, grannfrun (visst låter det lite ålderdomligt men rätt mysigt) och ett gäng andra är på väg till fots mot Paris. Vi går och går och går och mäter med stegräknare hur långt. Stegen loggar vi sen på en sajt. Tanken är att vi ska gå 154 mil vilket jag förmodar är sträckan mellan Stockholm och Paris. Vi kommer även göra ett stopp i Köpenhamn som delmål. Dit är det dryga 60 mil. Jag tror inte ens jag är framme i Jönköping än efter en månads travande men jag kämpar på så att jag någon gång kommer fram. Om sanningen ska fram trodde jag inte jag skulle bli så besatt av det här, men det blev allt beroendeframkallande att känna tillfredställen att nå dagsmålen.

Positiva saker med Parispromenaden;
1: Jag har fått en ny vän att diskutera allt mellan himmel och jord med
2: Motion
3: Det ger energi och frisk luft

Negativa saker
Att jag får skoskav av Goretexkängorna som jag investerade förra vinter och är riktigt glad att jag inte slängt mina gamla fula trotjänare till kängor som jag tänkt vid flertalet gånger.

2 kommentarer:

  1. Meh. Den här bloggposten hade jag tänkt att skriva, fast på min blogg. Med ungefär samma innehåll... Får väl göra en "copy" och "paste" då!

    SvaraRadera
  2. Vad roligt! Du är polare med min syrra(Bina) , är på väg till Paris OCH gillar att göta kort! :-D Najs!

    SvaraRadera